شیوه اجرایی و ارزیابی

شیوه اجرایی

در این سایت کلیه آثار و اقدامات تبلیغاتی شرکتها و سازمانها بر اساس نوع رسانه ، نوع صنعت ، کارفرمایان ( سفارش دهندگان تبلیغ ) و مجریان جمع آوری و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شیوه کارکرد سامانه رتبه بندی تبلیغات فرصت امروز، شبیه به جشنواره های مرسوم در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی نیست. در جشنواره های مرسوم ، معمولاً مدت زمانی برای ارسال و ارزیابی آثار تعیین می گردد . اما در سایت حاضر کلیه اقدامات تبلیغاتی به صورت روزانه رصد شده و با همکاری کارفرمایان و مجریان مربوطه در آن منتشر و توسط سه گروه از کارشناسان روزنامه فرصت امروز، کاربران سایت و داوران ارزیابی و امتیازدهی خواهد شد.


شیوه ارزیابی

در ابتدا کارشناسان فرصت امروز آگهی مربوطه را ارزیابی می کنند و درصورتیکه آگهی مربوطه امتیاز کارشناسی لازم را کسب کرد، به عنوان کاندیدا در معرض رای کاربران قرار خواهد گرفت. رای گیری در دو بخش انجام می شود.

 

کاربران و اعضای فعال

امتیازدهی از سوی کاربران و اعضای فعال در سایت که عموماً از
افراد علاقمند و فعال در صنعت تبلیغات هستند.

هیئت داوران

داوری توسط هئیت داوران که جمعی از پیشکسوتان ، اساتید و متخصصان
خبره تبلیغات می باشند.


لذا امتیازدهی و داوری به صورت مستمر و در مورد هر یک از اقدامات تبلیغی که روزانه در رسانه های مختلف اکران می شود ، انجام و در پایان هر ماه ، رتبه بندی بر اساس امتیاز کاربران صورت می گیرد. آثار برتر هر ماه در سایت و روزنامه اعلام و آثار برتر هر سال ، در جشن سالیانه و با حضور کاربران ، اعضای فعال ، هئیت داوران ، آژانسهای تبلیغاتی و برندهای شرکت کننده معرفی خواهند شد.

شاخصه های امتیازدهی

با توجه به نوع هر رسانه تبلیغاتی و ویژگی های مختص آن ، امتیازدهی بین اعداد 1 تا 10 به تفکیک شاخصه های زیر انجام می شود و بر اساس میزان اهمیت و وزن هر کدام از شاخصه ها، میانگین امتیازها در هر یک از شاخصه ها و به صورت کلی بر اساس تعداد امتیازدهندگان محاسبه خواهد شد.


شاخصه های امتیازدهی تبلیغات تلویزیونی

30%

ایده و محتوا

خلاقیت و نوآوری در ایده پردازی / میزان جلب توجه / تناسب با جایگاه برند و طبقه محصول / استراتژی پیام / متن و موضوع / شعار

20%

سناریو

پرورش ایده / نوع روایت داستان

25%

تولید

کارگردانی / تصویربرداری / صحنه های بصری / طراحی صحنه / تدوین و ریتم / صدا و موسیقی

25%

یکپارچگی

هماهنگی و یکپارچگی میان اجزا و سه شاخصه ذکر شده


شاخصه های امتیازدهی تبلیغات محیطی و چاپی

30%

ایده

خلاقیت و نوآوری در ایده پردازی / میزان جلب توجه / تناسب با جایگاه برند و طبقه محصول

20%

متن و محتوا

استراتژی پیام / متن / شعار

25%

طراحی و اجرا

اجرای گرافیکی / خلاقیت گرافیکی

25%

یکپارچگی

هماهنگی و یکپارچگی میان اجزا و سه شاخصه ذکر شده

مدت زمان امتیازدهی

با توجه به اینکه هر اثر در زمان اکرانش در رسانه ها ، در سایت منتشر می شود ، برای رعایت عدالت در مدت زمان دیده شدن توسط کاربران ، امتیازدهی به هر اثر از زمان انتشار تا دهم ماه بعد خواهد بود. به همین ترتیب اثری که در آخرین روز اسفند ماه هر سال در سایت منتشر می شود ، تا پایان فروردین سال بعد برای امتیازگرفتن فرصت دارد و تیرماه هر سال ، آثار برتر سال گذشته معرفی و جایزه فرصت امروز به بهترین آثار تبلیغاتی اهدا خواهد شد.

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073288-021

AdRank@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز